دانلود گزارش تخصصی راههایی برای آموزش روان خوانی درس خوانداری دانش اموزان
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات 16 صفحه
چکیده:
در این گزارش سعی شده با استفاده ازنظر همکاران و کمک مادر و کمک دانش
آموزان دیگر در کارهای تیمی تا حدودی مشکل دانش آموزپایه اول که در روخوانی
ضعف شدیدی داشته و این ضعف روی دروس دیگر او نیز تأثیر داشته بررسی شود و
تا حدودی هم مؤثر بوده است. من در این گزارش سعی نموده ام تا به موارد ذیل
پاسخ داده وراهکارهایی برای موضوع مورد نظر ارایه دهم:
-آشنایی بیشتر با روشها وراه کارهایی جهت بهتر خواندن.
-پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.
_کمک به دانش آموزانی که مشکل خواندن دارند و این مشکل باعث افت تحصیلی انها میشود.
_مطالعه وتحقیق بیشتر جهت بهتر شدن امر یاددهی و یادگیری.
مقدمه
خوب خواندن از عوامل مهّم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است.
امروز باید به دانش آموزان خود خواندن را بیاموزیم تا فردادبتوانند بخوانند
ویاد بگیرند. نکتهی مهّم در امر خواندن توجّه وتأکید بر امر فهمیدن
میباشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است. کی از علل ضعف دانش آموزان
در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئلههای ریاضی و نفهمیدن آنها مربو ط
به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب میباشد. اغلب مشاهده
میشود دانـش آموزی مطلبی را میخواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس
میخواند اما نمیفهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش میکند اما
در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر میگردد به ضعف دانش- آموز در
روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه. یک معلّم آگاه وعلاقه مند به شغل
معلّمی باید ابتداروشهای مطالعه وروان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد
وسپس در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمیباشد
مگر این که خود معلّم از روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی
داشته باشد.
فهرست
چکیده: ۲
مقدمه ۳
روان خواندن ۴
انواع خطاهای خواندن را در دانش آموزان ۴
تشخیص کلمات توسط تعداد زیادی از بچهها ۵
شیوه تدریس متون ویژه روانخوانی ۶
هدفهای آموزش خواندن در دبستان ۶
مراحل یادگیری مهارت خواندن ۸
آماده سازی دانش آموزان برای کسب مهارت خواندن: ۸
آغاز خواندن ۹
راه های بهبود روان خوانی ۹
نقش رسانهها: ۱۰
نقش مدرسه و مربیان ۱۰
مشکلات یادگیری در امر خواندن: ۱۱
انواع مشکلات خواندن و راهکارهای درمانی: ۱۲
نتیجه گیری: ۱۵
منابع وماخذ ۱۶